ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ - Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας
Δελτία Τύπου

Συνάντηση ΣΚΛΕ με στελέχη του Υπουργείου Παιδείας για τα ζητήματα που αφορούν την Κοινωνική Εργασία

Τα ζητήματα που απασχολούν τους Κοινωνικούς Λειτουργούς στο πεδίο της Εκπαίδευσης έθεσαν οι εκπρόσωποι τουΔιοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος, την Τετάρτη 14 Μαΐου, κατά τη συνάντηση που είχαν στο Υπουργείο Παιδείας με στελέχη του,  η οποία έλαβε χώρα μετά από σχετικό αίτημα του Συνδέσμου. Εκ μέρους του Υπουργείου παρέστησαν η κα Ευαγγελία Γεωργάκη, Δ/ντρια του γραφείου του ΓΓ του Υπουργείου Παιδείας, η κα Νεκταρία Φυτουράκη, Προϊσταμένη αυτοτελούς τμήματος ΕΕΠ και ΕΒΠ και ο  ο κος Απόστολος Παπακωνσταντίνου, Σύμβουλος της Υπουργού Παιδείας. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΚΛΕ εκπροσώπησαν η Πρόεδρος κα Φυλλιώ Αθανασίου, η Αντιπρόεδρος Α’ κα Αγγελική Ρουμελιώτου, ο Γενικός Γραμματέας κος Κωνσταντίνος Βαγιάτης, η Ταμίας  κα Αμαλία Γκώρου και το μέλος ΔΣ και Συντονιστής επιτροπής για θέματα Παιδείας κος Απόστολος Καρτσαφλέκης.

Ως πρωτεύουσας σημασίας τέθηκε το πάγιο αίτημα του ΣΚΛΕ για σύσταση Κοινωνικής Υπηρεσίας, διεπιστημονικά στελεχωμένης με μόνιμο προσωπικό, σε κάθε σχολείο, συνδέοντας μάλιστα το έλλειμμα αυτής της υπηρεσίας με την τρέχουσα κοινωνική πραγματικότητα, η οποία επιτάσσει την έμφαση στην πρόληψη και την ολιστική προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών. Η έννοια της εδραίωσης σχέσης εμπιστοσύνης και η αναγκαιότητα για άμεση παρέμβαση -τη στιγμή που αναδύεται η ανάγκη-, η συνέχεια και ο έγκαιρος εντοπισμός, είναι μεταξύ των βασικών παρεμβάσεων στη συνεργασία της/του Κοινωνικού Λειτουργού με την εκάστοτε σχολική μονάδα και μπορούν να θεμελιωθούν με την προϋπόθεση της σύστασης Κοινωνικής Υπηρεσίας. Παράλληλα δε, επισημάνθηκε, ως  απολύτως απαραίτητη, η κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων Κοινωνικών Λειτουργών, η δημιουργία νέων αλλά και οι προσλήψεις Κοινωνικών Λειτουργών στα ΕΠΑΛ αφού πλέον καταγράφονται καθημερινά οι υψηλές ανάγκες υποστήριξης των μαθητών, των οικογενειών αλλά και της σχολικής κοινότητας. Η αναμόρφωση της λειτουργίας των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης, αλλά και ο καθορισμός, εκ νέου, των αρμοδιοτήτων των ΚΛ ΠΕ30 σε όλα τα εκπαιδευτικά πεδία που απασχολούνται (Γενική και Ειδική εκπαίδευση, ΚΕΔΑΣΥ, Τμήματα Υποδοχής, ΖΕΠ) πλέον είναι απαραίτητα, τόσο για να απαντώνται κύρια ζητήματα που απασχολούν τους Κοινωνικούς Λειτουργούς, όπως, ενδεικτικά αναφέρεται, το αυτονόητο επαγγελματικό δικαίωμα και στην ατομική συνεδρία με τον μαθητή ή τα εχέγγυα διαφύλαξης του απορρήτου, αλλά και ζητήματα διευκόλυνσης του έργου τους όπως η εξασφάλιση χώρου, αναλογία μαθητών ανά ΚΛ, κάλυψη των μετακινήσεων, εξοπλισμός κοκ.

Ακολούθως, ετέθησαν ζητήματα όπως ο αποκλεισμός μαθητών που προέρχονται από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες από τη σχολική παρακολούθηση αλλά και θέματα σχολικής διαρροής που μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο με πολυεπίπεδη και ολιστική πλαισίωση αφού συχνά η σχολική διαρροή είναι αποτέλεσμα κοινωνικών παραγόντων ή και αποκλεισμού χωρίς υπαιτιότητα του μαθητή , όπως π.χ. η μη μίσθωση μεταφορικού μέσου.

Επιπρόσθετα, για άλλη μια φορά, ετέθη το ζήτημα της ισοτίμησης πτυχίων ΠΕ και ΤΕ Κοινωνικών Λειτουργών αφού πάγια θέση του Συνδέσμου είναι ότι οι Κοινωνικοί λειτουργοί αποτελούν ενιαίο επαγγελματικό κλάδο, με ίδια επαγγελματικά δικαιώματα και ίδιο ακριβώς καθηκοντολόγιο, οπότε και δε χωρεί διάκριση. Οι εκπρόσωποι του Δ.Σ του Συνδέσμου δεν θα μπορούσαν να μη θέσουν και το επίκαιρο θέμα της αναφοράς της «υποχρεωτικής κοινωνικής εργασίας» ως μέτρο τιμωρίας των μαθητών, όπως αυτό συμπεριλήφθηκε στην Έκθεση της Εθνικής Στρατηγικής για τη Βία και την Παραβατικότητα των ανηλίκων, σημειώνοντας ότι η Κοινωνική Εργασία αποτελεί επιστήμη και δεν μπορεί να συγχέεται κατ΄ αυτόν τον τρόπο με τιμωρητικές πρακτικές αφού μια τέτοια σύγχυση, αφενός, μόνο παρεννοήσεις μπορεί να δημιουργήσει, αφετέρου δε, παραβιάζει άκριτα το πλαίσιο μιας επιστήμης η οποία μάλιστα εισφέρει καθημερινά στην εκπαιδευτική κοινότητα δια του έργου των Κοινωνικών Λειτουργών. 

Τέλος, οι εκπρόσωποι του ΔΣ του ΣΚΛΕ δήλωσαν στους εκπροσώπους του Υπουργείου την ετοιμότητα των Κοινωνικών Λειτουργών να διεκδικήσουν με κάθε τρόπο, δυναμικά και μαζικά τα πάγια αιτήματα του κλάδου στο χώρο της εκπαίδευσης.

Σχετικά αρχεία