ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ - Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας
Παρεμβάσεις

Παρέμβαση σχετικά με την κατανομή των θέσεων Κοινωνικών Λειτουργών ΠΕ στο πλαίσιο του προγράμματος «Ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών μέσω του θεσμού Ψυχολόγου και του Κοινωνικού Λειτουργού, σχολικό έτος 2025-2026»

Παρέμβαση του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος σχετικά με τη δυσανάλογη κατανομή των θέσεων Κοινωνικών Λειτουργών (ΠΕ30) στο πρόγραμμα «Ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών μέσω του θεσμού Ψυχολόγου και του Κοινωνικού Λειτουργού για το σχολικό έτος 2025-2026» 

Ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ) εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του αναφορικά με την υπ’ αριθμ. 145616/ΓΔ4 Υπουργική Απόφαση με τίτλο «Καθορισμός ομάδων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης στις οποίες ασκούν καθήκοντα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) του κλάδου ΠΕ23 - Ψυχολόγων και του κλάδου ΠΕ30 - Κοινωνικών Λειτουργών για το σχολικό έτος 2025-2026», σύμφωνα με την οποία προβλέπονται 163 θέσεις για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 53 θέσεις στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του Κλάδου ΠΕ 30 Κοινωνικών Λειτουργών.

Ο ρόλος του Κοινωνικού Λειτουργού στην πρόληψη, την προστασία, την υποστήριξη και τη διαχείριση σύνθετων ψυχοκοινωνικών αναγκών μαθητών και οικογενειών είναι θεμελιώδης για τη λειτουργία της σχολικής κοινότητας, αποτελώντας τον βασικό συνδετικό κρίκο ανάμεσα στο σχολείο, την οικογένεια και τις υπηρεσίες της κοινότητας.

Ζητάμε:
• ενημέρωση για τον τρόπο και τα κριτήρια κατανομής των ειδικοτήτων στο πρόγραμμα και
• άμεση μέριμνα για την άρση της διαπιστωμένης αδικίας, με πρόβλεψη για ισομερή κατανομή μεταξύ Κοινωνικών Λειτουργών (ΠΕ30) και Ψυχολόγων (ΠΕ23).

Πάγια θέση μας αποτελεί η θεσμοθέτηση Σχολικής Κοινωνικής Υπηρεσίας με διεπιστημονική σύνθεση, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, ως αναγκαία προϋπόθεση για ένα σχολείο που στηρίζει ουσιαστικά κάθε παιδί και κάθε οικογένεια.

Σχετικά αρχεία