Κώδικας Δεοντολογίας Κοινωνικών Λειτουργών

Σύμφωνα με το άρθρο 113 του Ν. 4488/2017, με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ύστερα από πρόταση του Ν.Π.Δ.Δ. ΣΚΛΕ, θεσπίζεται κώδικας δεοντολογίας των κοινωνικών λειτουργών. Ο κώδικας δεοντολογίας δεσμεύει, ως προς την εφαρμογή των αρχών του, όλους τους κοινωνικούς λειτουργούς που ασκούν το επάγγελμα σε οποιοδήποτε πλαίσιο.

Η διαδικασία σύνταξης του Κώδικα Δεοντολογίας των Κοινωνικών Λειτουργών, σύμφωνα με την σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, έχει εκκινήσει και βρίσκεται σε εξέλιξη.


Το παρακάτω κείμενο αποτελεί το Κώδικα Δεοντολογίας για το Επάγγελμα του Κοινωνικού Λειτουργού όπως έχει καθοριστεί από το Σύνδεσμο Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος κατά την προηγούμενη νομική του μορφή.


Ι. Συμπεριφορά των Κοινωνικών Λειτουργών σχετικά με την Εργασία τους


Α. ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

1) Ο κοινωνικός λειτουργός υποχρεούται να συμπεριφέρεται με τρόπο που αρμόζει στην ιδιότητα και την εργασία του.

2) Δικαιούται προστασίας της ιδιωτικής ζωής του, όπως ακριβώς ισχύει και για τα υπόλοιπα επαγγέλματα, εκτός αν η συμπεριφορά του αντιβαίνει στην εκπλήρωση των επαγγελματικών του υποχρεώσεων.

3) Οφείλει  να  διακρίνει  σαφώς  τις  ενέργειες  που  υπάγονται  στην  σφαίρα  της ιδιωτικής  ζωής  του  από  αυτές  που  υπάγονται  στη  σφαίρα  εργασίας  του  ως κοινωνικού λειτουργού, ή ως αντιπροσώπου οργάνωσης ή ομάδας.

4) Ο κοινωνικός λειτουργός δεν ενεργεί ανειλικρινώς, μετερχόμενος απάτη, πλάνη ή παραπληροφόρηση.


Β. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

1) Ο κοινωνικός λειτουργός οφείλει να καταβάλει κάθε προσπάθεια για την άρτια επιστημονική εξειδίκευσή του στις επαγγελματικές του δραστηριότητες και στην εκπλήρωση των επαγγελματικών του υποχρεώσεων.

2) Υποχρεούται να αποδέχεται την ευθύνη χειρισμού περιπτώσεων που υπάγονται στη  δικαιοδοσία  του  ή  την  απασχόληση  μόνο  βάσει  της  επιστημονικής  του εξειδίκευσης ή της πρόθεσής του να την αποκτήσει.

3) Υποχρεούται να μην παραπληροφορεί για τα επαγγελματικά προσόντα του, την εκπαίδευση, την εμπειρία του ή τις επαγγελματικές του σχέσεις.


Γ. ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

1) Ο κοινωνικός λειτουργός οφείλει να αντιμετωπίζει ως πρωταρχική την υποχρέωση παροχής υπηρεσιών στα πλαίσια άσκησης του επαγγέλματός του.

2) Είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την ποιότητα και το εύρος των υπηρεσιών που αναλαμβάνει, ορίζει και εκπληρώνει.

3) Ενεργεί με τρόπο που προλαμβάνει την απάνθρωπη ή πρακτική διακρίσεων πρακτική σε βάρος οιουδήποτε ατόμου ή ομάδας.


Δ. ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ

1) Ο κοινωνικός λειτουργός υποχρεούται να ενεργεί σύμφωνα με τα υψηλότερα κριτήρια επαγγελματικής ακεραιότητας και αμεροληψίας.

2) Υποχρεούται να δραστηριοποιείται και να αντιστέκεται σε επιρροές και πιέσεις που παρεμβάλλονται  στην  άσκηση  της  επαγγελματικής  του  δραστηριότητας  και αμερόληπτης κρίσης, ώστε να εκπληρώνει τις επαγγελματικές του υποχρεώσεις με συνέπεια, εντιμότητα και αντικειμενικότητα.

3) Υποχρεούται να μην εκμεταλλεύεται τις επαγγελματικές του σχέσεις για προσωπικό όφελος.


Ε. ΣΠΟΥΔΕΣ, ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

1) Ο κοινωνικός λειτουργός που απασχολείται σε σπουδές και έρευνα με υποτροφία υποχρεούται να εφαρμόζει τους όρους της υποτροφίας.

2) Όταν απασχολείται στην έρευνα υποχρεούται να εξετάζει προσεκτικά τις πιθανές συνέπειες της για την ανθρώπινη φύση.

3) Οφείλει να επιβεβαιώνει την εθελοντική συμμετοχή των συμμετεχόντων στην έρευνα  και  να  διασφαλίζει  την  ενημέρωσή  τους  για  την  έρευνα  που πραγματοποιεί, χωρίς να επιβάλλει στερήσεις ή κυρώσεις στους αρνούμενους να συμμετάσχουν σ’ αυτήν, αποδίδοντας την πρέπουσα προσοχή στον σεβασμό της ιδιωτικής ζωής και αξιοπρέπειας των συμμετεχόντων.

4) Ο κοινωνικός λειτουργός που απασχολείται στην έρευνα οφείλει να προστατεύει τους συμμετέχοντες από τις απρόβλεπτες σωματικές ή ψυχικές διαταραχές, την αγωνία, την κακοποίηση, τον κίνδυνο ή τη στέρηση.

5) Οι πληροφορίες που παρέχουν οι συμμετέχοντες στην έρευνα είναι εμπιστευτικές και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για άλλους σκοπούς πλην των σκοπών της έρευνας.

6) Ο κοινωνικός λειτουργός που απασχολείται στην αξιολόγηση των υπηρεσιών ή των  περιπτώσεων  υποχρεούται  να  συζητά  γι’  αυτές  αποκλειστικά  για επαγγελματικούς λόγους και μόνο με πρόσωπα που έχουν άμεσο επαγγελματικό ενδιαφέρον γι’ αυτές.

7) Ο κοινωνικός λειτουργός  αξιολογείται  μόνον  για  το  έργο  που  πραγματικά εκπλήρωσε  στις  σπουδές  του  και  τις  ερευνητικές  προσπάθειες  και  από  την αξιολόγηση των άλλων για το ερευνητικό και επιστημονικό του έργο.


ΙΙ.  Δεοντολογική Ευθύνη των Κοινωνικών Λειτουργών έναντι των εξυπηρετουμένων τους


ΣΤ. ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΩΝ

1) Ο κοινωνικός λειτουργός ευθύνεται πρωταρχικά έναντι των εξυπηρετουμένων του.

2) Οφείλει να παρέχει τις υπηρεσίες του στους εξυπηρετούμενους του με αφοσίωση, πίστη, αποφασιστικότητα, αξιοποιώντας  στο  έπακρο  τις  επαγγελματικές  του ικανότητες και προσόντα.

3) Υποχρεούται  να  μην  εκμεταλλεύεται  τις  επαγγελματικές  του  σχέσεις  με  τους εξυπηρετούμενους προς ίδιον όφελος ή να ιδιοποιείται εξυπηρετούμενους κάποιας οργάνωσης για ιδιωτική άσκηση του επαγγέλματός του.

4) Οφείλει να μην ασκεί, επιτρέπει, διευκολύνει ή συνεργάζεται με κριτήριο την οιασδήποτε  μορφής  διάκριση  λόγω  φυλής,  χρώματος,  φύλου,  σεξουαλικού προσανατολισμού,  ηλικίας,  θρησκείας,  εθνοτικής  καταγωγής,  οικογενειακής κατάστασης,  πολιτικών  πεποιθήσεων,  πνευματικής  ή  σωματικής  αναπηρίας,  ή οιασδήποτε  άλλης  προτίμησης  ή  ατομικού  χαρακτηριστικού,  ιδιότητας  ή καθεστώτος.

5) Υποχρεούται να αποφεύγει σχέσεις ή δεσμεύσεις που δεν συμβιβάζονται με τα συμφέροντα των εξυπηρετουμένων του.

6) Υποχρεούται  να μην  εμπλέκεται  σε  σεξουαλικές  σχέσεις  με  τους εξυπηρετούμενους του.

7) Οφείλει να ενημερώνει τους εξυπηρετούμενους του έγκυρα και πλήρως για την έκταση και τη φύση των παρεχόμενων σ’ αυτούς υπηρεσιών.

8) Υποχρεούται να ενημερώνει και να προειδοποιεί τους εξυπηρετούμενούς του για τους κινδύνους, τα δικαιώματα, τις ευκαιρίες και τις υποχρεώσεις που αφορούν τις κοινωνικές υπηρεσίες που τους παρέχει.

9) Ο κοινωνικός λειτουργός οφείλει να αναζητεί την συμβουλή και την άποψη των συναδέλφων  του  και  των  προϊσταμένων  του  για  την  προστασία  των συμφερόντων των εξυπηρετουμένων του και να ενεργεί στα πλαίσια συλλογικών αποφάσεων, διεπαγγελματικής συμβουλευτικής και συνεργασίας ή εποπτείας εάν και όπως αυτά εφαρμόζονται στον φορέα εργασίας του.

10) Διακόπτει  τις  παρεχόμενες  στους  εξυπηρετούμενους  του  υπηρεσίες  και  την επαγγελματική σχέση του μαζί τους όταν πλέον δεν είναι αναγκαίες οι υπηρεσίες και η επαγγελματική σχέση του μαζί τους ή όταν η άσκηση του λειτουργήματός του δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες ή τα συμφέροντα των εξυπηρετουμένων του.

11) Ο κοινωνικός λειτουργός που παύει ή διακόπτει να παρέχει τις υπηρεσίες του οφείλει να ενημερώνει τους εξυπηρετούμενους του έγκαιρα και να εξασφαλίζει την παραπομπή τους ή την συνέχεια των παρεχόμενων σε αυτούς κοινωνικών υπηρεσιών σεβόμενος τις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους.

12) Δικαιούται να διακόψει απροειδοποίητα τις παρεχόμενες από αυτόν υπηρεσίες μόνον υπό μη φυσιολογικές συνθήκες, αποδίδοντας ιδιαίτερη προσοχή σε όλα τα στοιχεία της υπόθεσης και φροντίζοντας να ελαχιστοποιεί τα ενδεχόμενα αρνητικάαποτελέσματα.


Η. ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ & ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΩΝ

1) Ο  κοινωνικός  λειτουργός  υποχρεούται  να  εγγυάται  και  να  διασφαλίζει  τα συμφέροντα  και  τα  δικαιώματα  του  εξυπηρετούμενού  του  που  έχει  κριθεί ανίκανος για δικαιοπραξία, όταν ενεργεί για λογαριασμό του.

2) Όταν τρίτος έχει νόμιμα εξουσιοδοτηθεί να ενεργεί για λογαριασμό πελάτη του, ο κοινωνικός λειτουργός υποχρεούται να συνεργάζεται με τον τρίτο έχοντας πάντα υπόψη το συμφέρον του εξυπηρετούμενού του.

3) Ο κοινωνικός λειτουργός υποχρεούται να μην εμπλέκεται σε δραστηριότητες που παραβιάζουν  ή  μειώνουν  τα  κοινωνικά  ή  νομικά  δικαιώματα  των εξυπηρετουμένων.


Θ.  ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ  &  ΣΕΒΑΣΜΟΣ  ΤΗΣ  ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ  ΖΩΗΣ  ΤΩΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΩΝ

1) Ο  κοινωνικός  λειτουργός  υποχρεούται  να  σέβεται  την  ιδιωτική  ζωή  των εξυπηρετουμένων του και τον εμπιστευτικό χαρακτήρα όλων των πληροφοριών που περιέχονται σε γνώση του στα πλαίσια άσκησης του επαγγέλματος του.

2) Ο  κοινωνικός  λειτουργός  συζητά  με  άλλους  εμπιστευτικά  ζητήματα  που  του αποκαλύπτουν οι εξυπηρετούμενοι του, χωρίς την συγκατάθεσήτους, μόνον όταν αυτό επιβάλλεται από επιτακτικούς επαγγελματικούς λόγους.

3) Οφείλει να ενημερώνει εμπεριστατωμένα τους εξυπηρετούμενους του για τα όρια της  επαγγελματικής  του  εχεμύθειας  σε  δεδομένη  κατάσταση,  τους  σκοπούς γνώσης των συγκεκριμένων πληροφοριών και τον τρόπο αξιοποίησής τους.


Ι. ΑΜΟΙΒΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥ

1) Κατά τον καθορισμό της αμοιβής του ο κοινωνικός λειτουργός που ασκεί επάγγελμα ιδιωτικά, οφείλει σύμφωνα με το νόμο να διασφαλίζει ότι η αμοιβή είναι δίκαιη, εύλογη και αξιοπρεπής ανάλογη των παρεχόμενων υπηρεσιών καθώς και της οικονομικής δυνατότητας του εξυπηρετούμενού του.

2) Οφείλει να μην μοιράζεται την αμοιβή του, να μην δέχεται ούτε να δίνει αντικείμενα  αξίας  προκειμένου  να  αναλάβει  ή  να  παραπέμψει εξυπηρετούμενου του.


ΙΙΙ.  Δεοντολογική Συμπεριφορά του Κοινωνικού Λειτουργού προς τους Συναδέλφους του


Κ. ΣΕΒΑΣΜΟΣ, ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ & ΕΥΓΕΝΕΙΑ

1) Ο κοινωνικός λειτουργός οφείλει να συμπεριφέρεται στους συναδέλφους του με σεβασμό, ευγένεια, δικαιοσύνη και καλή πίστη.

2) Υποχρεούται να συνεργάζεται με τους συναδέλφους του για την προαγωγή των επαγγελματικών ενδιαφερόντων και ανησυχιών του.

3) Υποχρεούται να σέβεται τον εμπιστευτικό χαρακτήρα των πληροφοριών που ανταλλάσσει με τους συναδέλφους του στα πλαίσια των επαγγελματικών τους σχέσεων.

4) Οφείλει  να δημιουργεί  και  να  λειτουργεί  σε  συνθήκες  εργασίας  που διευκολύνουν  την  δεοντολογική  και  επαγγελματική  συμπεριφορά  των συναδέλφων του.

5) Υποχρεούται  να  αντιμετωπίζει  με  σεβασμό  και  να  παρουσιάζει  με  τρόπο εμπεριστατωμένο και δίκαιο τα προσόντα, τις απόψεις και τα συμπεράσματα των  συναδέλφων  του  και  να  χρησιμοποιεί  της  κατάλληλες  μεθόδους έκφρασης της κρίσης του γι’ αυτά τα θέματα.

6) Ο κοινωνικός λειτουργός που αντικαθιστά ή αντικαθίσταται από συνάδελφο του  κατά  την  άσκηση  του  επαγγέλματός  του  υποχρεούται  να  ενεργεί σεβόμενος  το  επαγγελματικό  κύρος,  το  χαρακτήρα  και  τη  φήμη  του συναδέλφου  του,  καθώς  και  την  πολιτική  της  Υπηρεσίας  για  το  χρονικό διάστημα της αντικατάστασης.

7) Υποχρεούται να μην εκμεταλλεύεται τη διαφωνία συναδέλφου του με τον εργοδότη για να καταλάβει τη θέση του ή για να προάγει με οιοδήποτε τρόπο το συμφέρον του σε βάρος συναδέλφου του.

8) Ο κοινωνικός λειτουργός αναζητά την αρμόδια διαιτησία ή τη διαμεσολάβηση για επιτακτικούς επαγγελματικούς λόγους.

9) Υποχρεούται  να σέβεται  τους  συνεργάτες  των άλλων  ειδικοτήτων και  να συνεργάζεται μαζί τους, όπως ακριβώς και με τους συναδέλφους του.

10) Ο  κοινωνικός  λειτουργός  που  εργάζεται  ως  εργοδότης,  προϊστάμενος  ή εκπαιδευτής  συναδέλφων  του  υποχρεούται  σε  ρητές  ρυθμίσεις  για  τις συνθήκες της διαρκούς επαγγελματικής τους σχέσης.

11) Ο κοινωνικός λειτουργός που είναι υπεύθυνος για την απασχόληση και την αξιολόγηση της απόδοσης άλλων μελών του προσωπικού υποχρεούται να εκπληρώνει  το  έργο  του  με  δίκαιο,  αξιοπρεπή  και  αμερόληπτο  τρόπο, εφαρμόζοντας σαφή κριτήρια αξιολόγησης.

12) Ο κοινωνικός λειτουργός που είναι υπεύθυνος για την αξιολόγηση του έργου των  εργαζομένων,  προϊσταμένων  ή  των  φοιτητών  υποχρεούται  να ανταλλάσσει μαζί τους απόψεις για τις κρίσεις που διατυπώνει γι’ αυτούς στην αξιολόγησή του.


Λ. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΟΥΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ

1) Ο κοινωνικός λειτουργός ευθύνεται για τις σχέσεις του με εξυπηρετούμενους συναδέλφων του κατά τους όρους του επαγγελματισμού.

2) Υποχρεούται να μην ιδιοποιείται τους εξυπηρετούμενους των συναδέλφων του.

3) Υποχρεούται να μην αναλαμβάνει επαγγελματική ευθύνη για εξυπηρετούμενους άλλης οργάνωσης ή άλλου συναδέλφου χωρίς προηγούμενη επικοινωνία με την οργάνωση ή τον συνάδελφο.

4) Ο κοινωνικός λειτουργός που εξυπηρετεί τους εξυπηρετούμενους συναδέλφων του,  σε  περίοδο  προσωρινής  απουσίας  τους  ή  σε  επείγουσα  περίπτωση, υποχρεούται να τους εξυπηρετεί όπως αντιμετωπίζει κάθε εξυπηρετούμενο.


ΙV.  Η Δεοντολογική Συμπεριφορά του Κοινωνικού Λειτουργού προς τους Εργοδότες και τις Οργανώσεις


Μ. ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΡΓΟΔΟΤΗ

1) Ο  κοινωνικός  λειτουργός υποχρεούται  να  τηρεί  τις  δεσμεύσεις  που  έχει συμφωνήσει με την οργάνωση όπου απασχολείται.

2) Εργάζεται για τη βελτίωση της πολιτικής και των μεθόδων της οργάνωσης που απασχολείται  και  για  την  αποτελεσματικότητα  και  την  ουσιαστική  παροχή κοινωνικών υπηρεσιών.

3) Υποχρεούται να μην αποδέχεται να εργαστεί ή να μην ρυθμίζει την τοποθέτηση σπουδαστών σε οργάνωση που έχει υποστεί κυρώσεις από αρμόδια όργανα λόγω παραβίασης των κριτηρίων που αφορούν το προσωπικό ή λόγω περιορισμού ή κυρώσεων  των  επαγγελματικών  δραστηριοτήτων  που  αφορούν  τους εξυπηρετούμενους ή λόγω παραβίασης των αρχών δεοντολογίας.

4) Υποχρεούται να προλαμβάνει και να εξαλείφει κάθε διάκριση που διαπιστώνει στην πολιτική προσλήψεων της οργάνωσης όπου απασχολείται και στην πολιτική και πρακτική απασχόλησης που ακολουθεί.

5) Οφείλει να αξιοποιεί με ευσυνειδησία μόνο για το σκοπό που προορίζονται τους πόρους της οργάνωσης, όπου εργάζεται.V.  Η  Δεοντολογική  Ευθύνη  του  Κοινωνικού  Λειτουργού  έναντι  του Επαγγέλματος της Κοινωνικής Εργασίας


Ν. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ

1) Ο κοινωνικός λειτουργός υποχρεούται σε διατήρηση και προαγωγή των αξιών, της ηθικής, της δεοντολογίας, της γνώσης και της αποστολής του επαγγέλματος του.

2) Οφείλει να προστατεύει και να ενισχύει την αξιοπρεπή άσκηση και την αξιοπιστία του  επαγγέλματος  και  υποχρεούται  να  συμπεριφέρεται  με  υπευθυνότητα  και αυστηρότητα στις σχετικές συζητήσεις και στην κριτική του επαγγέλματος.

3) Οφείλει να δραστηριοποιείται στα πλαίσια των καθορισμένων διαδικασιών για την αντιμετώπιση της αντιδεοντολογικής συμπεριφοράς άλλων συναδέλφων του.

4) Ο κοινωνικός λειτουργός υποχρεούται να αποτρέπει τη μη εξουσιοδοτημένη και ανειδίκευτη πρακτική της κοινωνικής εργασίας.5)Οφείλει  να  μην  παραπληροφορεί  κατά  την  διαφήμιση  των  προσόντων,  των δεξιοτήτων, των υπηρεσιών ή των στόχων που μπορεί να επιτευχθούν.


Ξ. ΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

1) Ο κοινωνικός λειτουργός υποχρεούται να συμβάλλει θετικά στην άσκηση του επαγγέλματος του παρέχοντας ευρέως στο κοινό τις κοινωνικές υπηρεσίες του.

2) Οφείλει  να  συνεισφέρει  σε  χρόνο  και  επαγγελματική εξειδίκευση  σε δραστηριότητες που προάγουν το σεβασμό της χρησιμότητας, της αξιοπιστίας και της εξειδίκευσης του επαγγέλματος της Κοινωνικής Εργασίας.

3) Οφείλει να στηρίζει την υιοθέτηση, ανάπτυξη, ενεργοποίηση και εφαρμογή της κοινωνικής πολιτικής που αφορά το επάγγελμά του.


Ο. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ

1) Ο κοινωνικός λειτουργός έχει την ευθύνη εντοπισμού, ανάπτυξης και πλήρους αξιοποίησης  της  γνώσης  του  κατά  την  άσκηση  της  επαγγελματικής  του δραστηριότητας.

2) Υποχρεούται να βασίζεται σε αναγνωρισμένη γνώση για την σχετική κοινωνική εργασία.

3) Οφείλει να εξετάζει με κριτικό πνεύμα και να ενημερώνεται για την εξέλιξη της επιστήμης στην Κοινωνική Εργασία.

4) Συνεισφέρει στην βασική γνώση της Κοινωνικής Εργασίας και ανταλλάσσει με τους συναδέλφους του τις ερμηνευτικές του γνώσεις και την εμπειρία που αποκτά με την εργασία του.


VI.  Η Δεοντολογική Συμπεριφορά του Κοινωνικού Λειτουργού προς την Κοινωνία


Π. ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΥΗΜΕΡΙΑΣ

1) Ο κοινωνικός λειτουργός υποχρεούται να προάγει την ευημερία της κοινωνίας γενικότερα.

2) Ενεργεί με σκοπό τον εντοπισμό και την εξάλειψη της διάκρισης σε βάρος κάθε ανθρώπου  ή  ομάδας,  λόγο  φυλής,  χρώματος,  φύλου,  σεξουαλικού προσανατολισμού,  ηλικίας,  θρησκείας,  εθνοτικής  καταγωγής,  οικογενειακής κατάστασης,  πολιτικών  πεποιθήσεων,  πνευματικής  ή σωματικής  αναπηρίας  ή άλλης προτίμησης ή προσωπικού χαρακτηριστικού, ιδιότητας ή καθεστώτος.

3) Οφείλει  να  δραστηριοποιείται  για  τη  διασφάλιση  της  πρόσβασης  όλων  των ανθρώπων  στους  πόρους,  υπηρεσίες,  δραστηριότητες  και  ευκαιρίες  που αποζητούν.

4) Ο κοινωνικός λειτουργός δραστηριοποιείται στη διερεύνηση του πεδίου επιλογής και  ευκαιριών  όλων  των  ανθρώπων  αποδίδοντας  ιδιαίτερη  σημασία  στους μειονεκτούντες,  κοινωνικά  αποκλεισμένους  ή  καταπιεσμένους  ανθρώπους  και ομάδες.

5) Προάγει  τις  συνθήκες  που  ενθαρρύνουν  το σεβασμό  της  πολυπολιτισμικής κοινωνίας.

6) Παρέχει  τις  κατάλληλες  επαγγελματικές  υπηρεσίες  σε  περιπτώσεις  δημόσιας ανάγκης.

7) Συμμετέχει με γνωμοδοτήσεις στις αλλαγές της πολιτικής και την τροποποίηση της νομοθεσίας για την βελτίωση των κοινωνικών συνθηκών και την προαγωγή της κοινωνικής δικαιοσύνης.

8) Συμβάλλει  στην  ενημέρωση  του  κοινού  για  θέματα  κοινωνικής  πολιτικής  και θεσμών.


 

ΑΘΗΝΑ 22 & 23 Νοεμβρίου 2024


 

Διεθνής Ομοσπονδία Κοινωνικών Λειτουργών

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Επικοινωνία

Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος ΝΠΔΔ

Διεύθυνση: 3ης Σεπτεμβρίου 19, 5ος Όροφος, 10432 Αθήνα.

Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 2108834818, 2108827071, 6972607021

Email: info@skle.gr

Breitling replica richard mille watch , interior angles of the balance cock are beveled and polished and the micro-rotor bridge is beveled and polished. This is as good as it gets. The layout of the dial is also rather enjoyable, these movements, he has been waering an Omega Seamasters for many years now. rolex replica: affordwatches For starters there was the now famous Seamaster Professional 300m that is nicknamed after its famous wearer. Later there was a 45.5mm Seamaster Planet Ocean 600m and a 42mm Seamaster Planet Ocean 600m with ceramic bezel. For its latest adventures.